Maand 1 voorbij - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Matthias Van Mol - WaarBenJij.nu Maand 1 voorbij - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Matthias Van Mol - WaarBenJij.nu

Maand 1 voorbij

Blijf op de hoogte en volg Matthias

03 April 2014 | Finland, Vaasa

Heyhey,

Tis al een maand dat ik hier zit. Gaat snel vooruit. Heb net 2 zware weken stage achter de rug. Heb wat pech gehad met mijn uren want heb elk weekend moeten werken. Dus was dan vooral op woensdagavond dat k iets kon doen. Maar heb ook wel veel vroeges gehad dus maakt het vermoeiend.
Heb wat foto's van de stageplaats toegevoegd.

Er zijn 3 blokken op mijn dienst. Groen, rood en blauw. Groen is vooral voor observatie van mensen met een intoxicatie of hartproblemen, maar ze liggen er max 24u. In het rode gedeelte liggen mensen die langer moeten blijven voor observatie. En het blauwe gedeelte bevat patiënten die bacteriële of virale infecties hebben opgelopen. Isolatie kamers dus.

Voor snel van het ene gedeelte naar het andere tegaan hebben ze een step, en dat is best wel grappig om te zien hoe men volle bak door de gang gaat.

Mijn zweeds op stage gaat super goed. Ik kan met iedereen vrij goed praten en er wordt nog amper engels gesproken. Maar ben ook begonnen aan fins en dat is echt praktisch onmogelijk. Toch zeker in 3 maanden. Ze hebben enorm veel verschillende regels. Echt verschrikkelijk moeilijk.

Verder heb ik ook het zwembad ontdekt. Gelijkwaardig aan de wezenberg want ook 50 meter lang. Heb al een 10 beurtenkaart gekocht. Kost bijna 40 euro voor een student, dus dubbel zo duur als in Antwerpen. Maar de sauna na het zwembad is wel gratis.

Mijn kot valt trouwens wel mee. Kan altijd erger. Allee blijft het toch jammer dat ik niet bij echte studenten zit. De ene heet Joseph en is 25 jaar en woont hier al 2 jaar, en de andere heet george en is 27 jaar. Hij woont hier al langer denk ik want hij heeft al een kind hier van 2 jaar.
T zijn echte afrikanen, want heb er al een paar gesprekken mee gehad, en je hoort wel dat ze een vrouw inferieur vinden en dat die niets mag beslissen. Dus op vele vlakken zijn ze zeer conservatief. Maar al bij al kan ik ermee samenleven op dit kot. Zolang ik me niet met hun zaken moei is het allemaal geen probleem. Ze zeggen toch dat je het veiligst zit in het hol van de leeuw denk ik e :-D.

Verder drogen ze hier niet af. Er is een kast waar je de borden in kan zetten maar het moet gewoon naar beneden druipen.

Het weer wordt veel beter en de omgeving is dan echt prachtig.
Lopen hier is zalig, want de lucht is hier zoveel beter dan in Antwerpen.
Binnenkort moet ik uit solidariteit maar is een ten-miles gaan lopen.

Morgen naar Helsinki. Rondreis met ons ouders. Michi en Jolien kunnen niet mee omdat Lufthansa staakt en hun vlucht dus is afgelast.
Wel typisch en stom, maar ja. Zal blij zijn dat ik nu tijd heb om meer van Finland te zien.

Vele groeten

Matthias

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Matthias

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 5400

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 13 Juni 2014

Erasmus Finland Vaasa

Landen bezocht: