Laatste verslag - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Matthias Van Mol - WaarBenJij.nu Laatste verslag - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Matthias Van Mol - WaarBenJij.nu

Laatste verslag

Blijf op de hoogte en volg Matthias

11 Juni 2014 | Finland, Vaasa

Hejhej,

Hier men laatste verslag. Zit hier nu mijn laatste 2 dagen uit in vaasa.
Heb hier echt een geweldige tijd gehad.

Op stage is alles zeer goed gegaan. Ik heb een mooi resultaat behaald en ze waren heel tevreden over mij. Ze zeiden dat ik er mocht beginnen werken. Is wel een vreemd gevoel om weg te gaan omdat je echt 3 maanden in een team hebt gewerkt en erin gegroeid bent. Ik ben gaan eten met de collega's en op mijn laatste dag hadden ze zelf een souvenir voor mij. Toch iets speciaals. Maar echt een super dienst om te werken.

Al de andere erasmus-studenten zijn allang vertrokken wat ook wel spijtig is. Heel wat toffe mensen ontmoet en me goed geamuseerd. Eigenlijk alleen maar goede tijden gekent.

Nu heb ik de laatste dagen met Laura nog naar Oulu en Kuopio gereisd. Oulu is best een mooie stad met veel bruggen, een meer en de zee met een groot strand. Best prachtige uitzichten.
Kuopio is nog schitterender. Finland telt honderdduizend meren en ik heb er toch al een handvol gezien. Ongelooflijk hoeveel er rond één plaats kunnen zijn. Zijn op één van die meren gaan kajakken naar een eiland. Het was echt een gigantisch meer en als je in de open vlakte kwam waren er vrij stevige golven. Dus toch even een stresske gehad om naar t eiland te geraken met die wind. En zeker omdat we vast zaten aan de kajak en aan een lint moesten trekken om los te komen als we zouden omvallen zodat we niet zouden verdrinken. Uiteindelijk een goede bbq gedaan op het eiland.

Echt fantastisch, want als je ergens een bbq wil doen heb je roosters ter plaatse en moet je hout enkel nog klieven, maar teveel moeite moet je in Finland niet doen. Alles ligt al klaar.

Ik kan nog heel veel schrijven, maar ga het wat kort houden.
Het was in ieder geval een fantastische tijd hier en ben zeer blij dat ik naar deze plaats ben gekomen. Fijne mensen ontmoet, veel bijgeleerd en prachtige plaatsen gezien. Ik zal het hier zeker missen.
Zeker waard om nog is terug te komen en een aanrader voor wie niets te doen heeft in de vakantie.

Wat ik zeker niet ga missen is mijn roomie. Ben juist terug gekomen van vakantie en dan kom je terug in een appartement waarvan je van buitenaf de wiet al ruikt. Afschuwelijk. Hij is ook is een keer door gegaan zonder zijn muziek af te zetten. Dus tot 3u s nachts afrikaanse muziek. Maar ze zijn wel altijd vriendelijk geweest. Ik zal het woord dogojarou nooit vergeten. Het betekent grote man, en dat riepen ze altijd als ze me zagen.

Groeten

Matthias Van Mol

Ps: Heb nog wat foto's toegevoegd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Matthias

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 1100
Totaal aantal bezoekers 5398

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 13 Juni 2014

Erasmus Finland Vaasa

Landen bezocht: