Overzicht eerste week - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Matthias Van Mol - WaarBenJij.nu Overzicht eerste week - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Matthias Van Mol - WaarBenJij.nu

Overzicht eerste week

Blijf op de hoogte en volg Matthias

08 Maart 2014 | Finland, Vaasa

Hejhej,

De eerste week zit er bijna op. Al de sneeuw is bijna gesmolten en vandaag kwam de zon er voor de eerste keer door. Prachtig.

De setting van mijn kot is niet ideaal, had liever met echte studenten gezeten , maar gelukkig heb ik al andere erasmus-studenten leren kennen. Voorlopig eet en kook ik altijd met Laura omdat haar kot veel properder is en niet stinkt. Maar vanaf volgende week zal t dan toch voor hier zijn om te koken. Moet is goed nadenken hoe die geur weggeraakt, want een raam heel de dag open zetten is niet voldoende. Tips altijd welkom :D.

In heel Vaasa zijn er zo'n 6 2e handswinkels. Hier kan je vanalles kopen voor weinig geld. Heb daar een fiets gekocht voor 70 euro met 21 versnellingen en normale remmen. De meeste mensen hier hebben een fiets zonder versnellingen en met de pedalen als rem. Na de 3 maanden kan ik de fiets dan weer verkopen. Iedereen shopt in deze 2e handswinkels. Zelfs voor kleren. Wel echt een mooi gegeven want het maakt het leven hier goedkoper.

In Finland zal je blijkbaar ook geen daklozen zien, want de wet zegt dat iedereen een dak boven zijn hoofd moet hebben. De enkele die er toch zijn willen echt op straat leven.

Het is zalig om hier te gaan lopen. Er is een heel parcour langs de zee (die nu zeer snel aant smelten is) en langs dit parcour is er op bepaalde plaatsen materiaal om buikspieroefeningen te doen. Het lopen wordt naar een hoger niveau getild :D.

Vandaag ben ik wat gaan wandelen in de zon en heb ik zalig in de zon op een schommel aan de zee wat zweeds geleerd.

Nog één weetje: de sloten in Finland moet je andersom openen. Dus in de andere richting draaien. Dit is wel vreemd.

Goed dit was weer een klein verslag. Volgende week begint het echte werk.

Hej Då

• 11 Maart 2014 - 14:17

Papa:

Hallo Matthias,

Net je eerste verslag gelezen.

Goede moed en veel groeten,

Papa