Dag 1: De aankomst - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Matthias Van Mol - WaarBenJij.nu Dag 1: De aankomst - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Matthias Van Mol - WaarBenJij.nu

Dag 1: De aankomst

Blijf op de hoogte en volg Matthias

03 Maart 2014 | Finland, Vaasa

De reis was vlot verlopen. In de luchthaven van Stockholm meteen het prijsverschil gevoelt. Had 4 boterhammen, een kanelbular en een cola gekocht nietsvermoedend voor 200 kronen. Blijkbaar is dit 25 euro. Zal dus toch op mijn geld moeten letten. Toen we in aan het landen waren in Vaasa hadden we een prachtig sneeuwlandschap als uitzicht. Nochtans ligt er niet veel sneeuw.

We werden daar opgewacht door 2 Finse studenten die ons heel goed geholpen hebben. Het appartementsgebouw lijkt een beetje op de chicagobuilding op linkeroever, en toen ik binnenkwam was het toch niet zo'n positieve indruk. Het stonk verschrikkelijk naar rook. Er lag her en der lege bierblikjes, de afwas was niet gebeurt en over het algemeen een vieze keuken. De badkamer valt al bij al mee.
Mijn 2 kotgenoten zijn van Ghana,maar daar heb ik nog niet zoveel mee gesproken. Ze waren wel heel vriendelijk.

Het raam van mijn kamer is vlak langs het gangpad waar heel het appartement moet passeren, en er was geen gordijn. Dit was niet zo leuk aangezien iedereen gewoon zou kunnen binnenkijken, zelf als ik slaap. Maar gelukkig had één van de Finse studenten nog een gordijn thuis liggen en dat mocht ik gebruiken. Dus mijn kamer is wel deftig en in orde nu.

In dit gebouw wonen zowel gezinnen als studenten en de buurt blijkt ook mee te vallen. Alleen vrouwen moeten toch soms wat oppassen.

Blijkbaar is er wel internet op dit kot maar moest je zelf een kabel voorzien. We wisten dit niet maar hebben een kabel van één van de studenten gekregen en delen deze voorlopig. Eén dezer dagen zal ik wel een nieuwe kopen.

Zo dit is zowat de indruk van de eerste dag.
Morgen is er een MRSA test gepland en een speciaal studentenfeest.

Groeten

Matthias

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Matthias

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 5405

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 13 Juni 2014

Erasmus Finland Vaasa

Landen bezocht: